Kardiološki pregled obavlja liječnik internist s subspecijalizacijom iz kardiologije.

Kardiovaskularne bolesti još su uvijek vodeći uzrok smrti u Republici Hrvatskoj. Važno je na vrijeme prepoznati i liječiti bolest srca i krvnih žila zato što fatalne komplikacije često nastaju naglo (npr. infarkt miokarda ili disekcija – prsnuće aorte) i zato što bolest može napredovati u fazu kada se više ne može znatnije pomoći bilo kakovim metodama. Kao i svaki specijalistički pregled tako i kardiološki započinje anamnezom.

Liječnik prikuplja podatke o bolesti, simptome (bol, težina, zaduha…), donose se prijašnji nalazi i potrebno je znati lijekove koji se troše otprije, upisuje se tkz. obiteljska anamneza - kardiovaskularna oboljenja u obitelj. Postoje bolesti srca koje su često nasljedne (hipertrofična kardiomiopatija, aritmogena displazija desnog ventrikula, kanalopatije, anomalije koronarnih žila), koje ne moraju nužno stvarati simptome i time ukazati na bolest, ali kod napora mogu dovesti do fatalne aritmije i smrti.

Ultrazvuk srca je neinvazivna dijagnostička metoda. Traje od 20 minuta do 1 sat, ovisno o pacijentu. Pregled se izvodi tako da se ultrazvučna sonda, namazana gelom za sondu, prisloni uz lijevu stranu prsnog koša pacijenta koji leži na leđima ili lijevom boku. Istovremeno liječnik na ekranu aparata vidi različite dijelova srca, mjeri njihovu veličinu i procjenjuje njihovu funkciju

Ako se pregled izvodi na pacijentu koji leži na boku, potrebno je namjestiti pacijenta na lijevom boku s lijevom rukom savijenom ispod glave, a desnom opuštenom niz desni bok. Tako se srce prislanja na lijevi zid prsnog koša i može se dobiti kvalitetnija slika na ekranu.

Pretraga daje uvid u dimenzije srčanih struktura (obje pretklijetke i klijetke, debljina srčanog mišića, promjer aorte – najveće arterije ljudskog tijela koja dovodi krv bogatu kisikom u sve dijelove tijela).

Kontinuirano 24h snimanje EKG-a s analizom aritmija, poremećaja provođenja te mogućih uzroka vrtoglavica i gubitka svijesti. Tijekom snimanja holtera kroz 24 sata možemo identificirati poremećaj u ritmu srca ili prokrvljenosti srca koji se javlja rijetko i ne može se uloviti u jednokratnom kratkom snimanju običnog EKG-a. Pregled je bezbolan.

Na prsa se postavljaju elektrode koje će narednih 24h kontinuirano mjeriti rad srca. Prije postavljanja potrebno je da se pacijent pravilno pripremi tako da ukloni sve dlake s područja prsa i gornjeg abdomena. Elektrode su spojene u jedan mali uređaj, veličine mobitela, koji je pričvršćen za pojas. Tijekom nošenja se od pacijenta da radi svoje normalne dnevne aktivnosti osim onih koji potiču na znojenje i one koje zahtijevaju kontakt s vodom. Sutradan u dogovoreno vrijeme se dolazi na skidanje holtera gdje liječnik radi očitanje istog.

KMAT - kontinuirano 24h mjerenje krvnog tlaka.

Kako bi najbolje ispratili oscilacije krvnog tlaka tijekom dana i noći tu uskače holter tlaka poznatiji kao KMAT.

Potreba za postavljenjem KMAT-a javlja se kod:

• Povišenog krvnog tlaka
  • Graničnih vrijednosti krvnog tlaka
  • Oštećenja bubrega, srca, mozga ili krvnih žila
  • Povišenog tlaka razvijenog u trudnoći
  • Povišenog sistoličkog “gornjeg” tlaka, a normalnog dijastoličkog “donjeg” tlaka (sistoličku arterijsku hipertenziju)
  • Simptoma arterijske hipertenzije bijele kute, fenomena pri kojem je krvni tlak povišen kada se mjeri u liječničkoj ordinaciji, a normalan kad se mjeri kod kuće
  • Omaglice i povremene gubitke svijesti

Pregled specijalista kardiologa:

RADNO VRIJEME

Pon - Pet8:00 - 20:00
SubNe radimo