AMBULANTA ZA BOLESTI ŠTITNJAČE

Ultrazvuk štitnjače je dijagnostička metoda kojom se pregledava parenhim štitnjače kao i ostale susjedne strukture u vratu. Štitnjača je endokrina žlijezda koja šalje hormone u krvotok i regulira razne tjelesne funkcije. Najčešće bolesti štitnjače su eutireoidna bolest, Hashimotov tireoiditis, hipertireoza supklinička hipertireoza, hipotireoza, subklinička hipotireoza, limfocitni tireoiditis, jednostavna guša, subakutni tireoiditis, rak štitnjače, papilarni karcinom, folikularni karcinom, medularni karcinom, anaplastični karcinom, rak štitnjače uzrokovan zračenjem i ostale bolesti štitnjače.

SIMPTOMI HIPOTIREOZE SU:SIMPTOMI HIPERTIREOZE SU:
UMORUBRZAN RAD SRCA
POJAČANO OPADANJE KOSETREMOR(drhtanje) EKSTREMITETA
SUHA, BLIJEDA KOŽATOPLA, VLAŽNA KOŽA
POVEĆANJE TJELESNE TEŽINESMANJENJE TJELESNE TEŽINE
DUBLJI GLASPROLJEV
OTOK KAPAKA ILI POTKOLJENICEPOVIŠENA TEMPERATURA TIJELA
MIŠIĆNA SLABOSTNESANICA
SPORIJA SRČANA FREKVENCIJA
DEPRESIJA

Punkcije tvorbi u dojkama radimo pod kontrolom UZV pri čemu se vrh igle mora vidjeti u tvorbi koju želimo citološki provjeriti.

Za vrijeme punkcije pacijent leži, ubodno mjesto se dezinficira, na UZV sondu se navlači sterilna suha navlaka te se pod kontrolom UZV radi punkcija koja traje kratko i nije posebno bolna.

Bronhoskopija je pulmološka dijagnostička pretraga u kojoj se elastičnim endoskopskim instrumentom – bronhoskopom pregledavaju dišni putevi.

U ponudi imam hormone TSH, T3 I T4. TSH se uglavnom radi kao prvi test za otkrivanje poremećaja u funkciji štitnjače, te se njime određuju hipertireoza i hipotireoza. Mjerenjem antitijela anti TPO i anti TG uglavnom se određuju autoimuni poremećaji štitnjače, a njihova koncentracija bit će povećana u slučaju Hashimotova tireoiditisa primjerice.

Dijagnostički ultrazvuk štitnjače:

SIMPTOMI HIPOTIREOZE SU:SIMPTOMI HIPERTIREOZE SU:
UMORUBRZAN RAD SRCA
POJAČANO OPADANJE KOSETREMOR(drhtanje) EKSTREMITETA
SUHA, BLIJEDA KOŽATOPLA, VLAŽNA KOŽA
POVEĆANJE TJELESNE TEŽINESMANJENJE TJELESNE TEŽINE
DUBLJI GLASPROLJEV
OTOK KAPAKA ILI POTKOLJENICEPOVIŠENA TEMPERATURA TIJELA
MIŠIĆNA SLABOSTNESANICA
SPORIJA SRČANA FREKVENCIJA
DEPRESIJA

RADNO VRIJEME